© Copyright 2019 Bag With a Message

  • LinkedIn - Grey Circle
  • Facebook - Grey Circle
  • Twitter - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle
About Me

This label has been created by the dutch designer Ellen Willink. She has been developing eco fashion for years in her studio in Den Bosch (The Netherlands). Her designs are partially produced in social entreprises, and her studio gives people with poor job prospects, the opportunity to acquire work experience.

 

All the products are sustainable and produced from used promotional materials. Ellen´s vision is to convert promotional banners to products that can be used every day. Each product is unique and has its own look and feel. Ellen´s products are meant to last. She is not trying to follow the fashion trends, but creates unique designs for independent minds. The products are for anyone who loves special fair clothing and its colourful and creative designs.

 

Over Mij

Ellen Willink is al jaren bezig met het ontwerpen en maken van slow fashion met nadruk op ecologische duurzaamheid. De kledingcollectie wordt gedeeltelijk geproduceerd bij sociale werkplaatsen in Nederland. Bij de keuze van de materialen voert eerlijkheid en duurzaamheid de boventoon. Het label is voor iedereen die van bijzondere eerlijke kleding houdt.

Tasmeteenboodschap is het label van Ellen Willink, het label is ontstaan door een samenwerking met de wijk waar het atelier van Ellen Willink is gehuisvest.
De tassen en accessoires van het label Tasmeteenboodschap zijn bijzonder omdat ze zijn gemaakt van oude PVC-banners ,meshdoek en fietsbanden. Deze banners komen van allerlei verschillende bedrijven uit het hele land.

 

Omdat de banners altijd verschillend zijn is elke tas en elk accessoire uniek, wanneer je met een Tasmeteenboodschap rondloopt weet je dat niemand dezelfde heeft!
Alle tassen en accessoires van Tasmeteenboodschap worden duurzaam geproduceerd in Nederland, in eigen atelier of in sociale werkplaatsen. Tasmeteenboodschap bied in samenwerking met het UWV ook werkervaringsplaatsen in haar eigen atelier.


Zo draag je met Tasmeteenboodschap verschillende boodschappen mee!

Ecofashion

In 1997 ben ik begonnen met het ontwerpen en maken van kleding gericht op duurzaamheid. Sinds 2012 heb ik een tassen label bij genaamd: ´Tas met een Boodschap´, hier ligt momenteel mijn focus. Ik heb nooit aan wegwerpkleding gedaan en nu heet het opeens duurzaam. Slow betekent dat ik niet achter commerciële trends aanren. Voordat ik het klaar heb, is de trend alweer voorbij. Mensen die me kennen, kopen vaak alleen de kleding die ik heb ontworpen. Ik vind het vanzelfsprekend hun te leren combineren of tailor de kleding. Ik selecteer mijn modellen, die langer mooi zijn. Zelf koop ik geen modebladen, want dan gaat het allemaal op elkaar lijken en dan is mijn werk toch te duur of te langzaam.

Duurzaam & Eco

Het kan niet helemaal duurzaam zijn. Het is zoeken naar de mogelijkheden. Ik streef daarom naar collecties die volwaardig eco zijn. Het is steeds duidelijker dat daarvoor gekozen wordt, maar een ecostof is wel twee of drie keer zo duur. Ik gebruik biokatoen, hennep en gebreide stoffen (tricots). Wol is moeilijk om biologisch te verkrijgen en leer wordt bij mij gerecycled. Daarnaast wordt er ook gekeken naar kansen van innovatieve ontwikkelingen in eco-textiel en duurzaam gebruik.

In de voorzieningen van het atelier is ook aandacht voor eco en duurzaamheid. Ik maak gebruik van tweedehandse naaimachines en tweedehandse computers, die werken op een open source besturingssysteem. Een transparant bedrijfsvoering is erg belangrijk, waarbij het niet alleen om geld gaat, maar net zo belangrijk, zijn de omstandigheden en een transparant beleid van leveranciers. Zoals het tegen gaan van verspilling, hergebruik van materialen en de gedailleerde kennis van hun afkomst en bewerkingen. Door al deze facetten dicht bij huis te houden, is het makkelijker te controleren en zijn de regels scherper.

Greenwashing

Er is veel greenwashing. Het is blijkbaar heel moeilijk om echt duurzaam te zijn. Door subsidies aan duurzaamheid is dit interessant, echter is het financieel minder interessant. Als je echt duurzaam wilt zijn, dan kom je als snel bij slow uit. SlowFashion kent een trage omzet, dat zich commercieel moeilijk laat promoten in deze rappe wereld. De toekomst van duurzame mode, wordt steeds vanzelfsprekender. Het is verbazingwekkend dat opleidingsinstituten nog niet inspelen op dit steeds belangrijker onderwerp in de modewereld.

Power women like it slow, slow fashion

Wie ben ik en wat doe ik?

Over mij

Tas met een boodschap